Terápiák

TSMT
Tervezett Szenzo-motoros tréning

Eltérő idegrendszerű, valamint ép intellektusú, de tanulási viselkedési vagy mozgásos problémákkal küzdő gyerekekkel foglalkozom.

Ideális esetben a gyermek megfelelően reagál az őt körülvevő környezetre, a látott, halott vagy mozgásból eredő érzékelteket felveszi, feldogozza, összekapcsolja, modulálja, majd a helyzetnek megfelelő válasz stratégiát kialakítja rá, mind beszédben, mozgásban, írásban vagy akár gondolkodás szintjén. Az idegrendszer éretlensége esetén a gyermek a környezeti információkat nem tudja helyesen felvenni, összekapcsolni, szétválasztani a lényeges információt a lényegtelentől, hibás a feldolgozási folyamat. Ennek következtében rövidebb idejű, alacsonyabb szintű teljesítményre lesz képes kortársainál.

Az eltérő (lelassult, megkésett, stagnáló) fejlődés esetén, okként merülhet fel az idegrendszer eltérő szerkezete, sérült vagy éppen annak másképpen működő kapcsolatrendszere.

A TSMT módszer Lakatos Katalin Phd. nevéhez fűződik, a Longitudinális Komlpex Diagnosztika kidolgozása, pedig Vándor Rita és Lakatos Katalin Phd. munkája.

Az egyéni TSMT terápia célja

Az idegrendszer érési folyamatainak beindítása, az együttműködés kialakítása, az adott életkorban elvárható motoros, pszichés, kognitív és szociális teljesítmények elérése.

Hogy boldog gyermekeket nevelhessünk. 

  • A „G” faktor előhívása. (A motoros, pszichés-kognitív és a szociális terület érett működéséhez egyaránt szükséges képességek: észlelés, értelmezés, praktikus helyzet és probléma feldolgozás-megoldás, figyelem, emlékezet, ritmusérzék, terhelhetőség, irányíthatóság, kommunikáció, pozitív-transzfer folyamatok).
  • Észlelés, érzékelés, szenzomotoros integráció, mozgástervezés, kivitelezés pontosítása és minőségi javítása
  • Vizuális és akusztikus figyelem előhívása
  • Az eltérő/megkésett reflexintegráció, illetve beállító, és egyensúlyi reakciók kialakítása
  • Mozgásbiztonság kialakítása
  • Irányíthatóság kialakítása
  • Ttartós figyelem, a motiválhatóság kialakítása
  • Uutánzási képesség kialakítása
  • Tterhelhetőség (30-35 perc)
  • Feladathelyzetek megértése, bennmaradás feladathelyzetben
  • Szabálykövetés, szabályfelismerés kialakítása
  • Megnyugtathatóság kialakítása
  • Motiválhatóság elérése, szociális interakciók mennyiségének, minőségének javítása
  • Adaptív motoros válaszok kialakítása, mély-izmok mozgósítása
  • Egyidejű többcsatornás figyelem fejlesztése
  • Befogadó és kifejező nyelvi készség kialakítása
  • Transzferek kialakítása
  • Praktikus cselekvések, viselkedésforma kialakítása

Vegye fel velem a kapcsolatot

Amennyiben úgy érzi, hogy gyermekének segítségre van szüksége vagy csak kérdése merült fel,
bátran írjon vagy keressen telefonon. Az organikus érési zavar fő tüneteit ide kattintva olvashatja el.